Šolsko leto 2011/2012
Počitnice v Hudejah in Poletni tabor za romske otroke 2012
V zadnjem tednu avgusta pa je Center za socialno delo Trebnje izpeljal že 6. Poletni tabor za romske otroke, katerega financira Občina Trebnje. V tem tednu so bile delavnice še nekoliko bolj barvite. V sredo nas je obiskala frizerka, ki je dekletom pletla kite in oblikovala raznolike pričeske, fantom pa barvala frizure z raznobarvnimi spreji. Za 12 otrok, pa je bil verjetno najbolj nepozaben četrtek, ko smo se zgodaj zjutraj z avtobusom odpravili na morje v Izolo. Nesigurni zamahi v vodi, pljuvljanje slanega morja, medsebojno špricanje in predvsem srečne ter žareče oči romskih otrok so povedali, da smo z izletom na morje zadeli v polno.
S Poletnim taborom za romske otroke smo tako zaključili šolske počitnice. Izlet na morje je bil za ene nagrada za zaključeno šolsko leto, za druge pa spodbuda za novo, ki prihaja. Naj omenimo tudi to, da je v letošnjem šolskem letu ena učenka uspešno zaključila osnovnošolsko izobraževanje v OŠ Trebnje. Na Centru za socialno delo Trebnje v okviru naših projektov stremimo, da bi bilo takih učencev in uspehov čim več.
Taja Borštnar, Univ. dipl. soc. del.
Šolsko leto 2011/2012
Šivanje tradicionalnih romskih oblačil
CSD Trebnje je s 1. septembrom 2011 pričeli izvajati aktivnost Razvijanje ustvarjalnih oblik učne pomoči za romske učence v romskem naselju Hudeje.
V prvem mesecu se je učne pomoči udeležilo že 12 romskih učencev.
Organizirano je bilo uvodno usposabljanje za prostovoljce, ki redno obiskujejo romsko naselje, se družijo z učenci in skupaj z njimi širijo svoje znanje. Za starše učencev iz romskega naselja pa smo pripravili delavnico, kjer smo si ogledali film Hudeje 2011, ki so ga posneli njihovi otroci v okviru filmske oz. video delavnice za romsko mladino, in fotografije z izletov na katerih so bili njihovi otroci v okviru romskega tabora v mesecu avgustu. Obiskala nas je tudi ga. Nena Dautanac s katero smo se pogovarjali o življenju na Hudejah.
Učna pomoč v naselju Hudeje
Kot študentka socialnega dela, sem se v okviru praktičnega dela na CSD Trebnje vključila tudi v izvajanje učne pomoči in v delavnice dnevnega centra za romske otroke v romskem naselju Hudeje. Romska kultura in njihov način življenja sta se mi vedno zdela kot povsem drug svet, ki je tako zelo drugačen od mojega. V poklicu socialne delavke, ki ga v prihodnosti želim opravljati, se mi zdi zelo pomembno, da poznam svoje lokalno okolje v katerem živim in želim delati. Tako sem si tudi delo z romskimi otroci vzela kot izziv in pomembno izkušnjo. Sedaj ko je za mano nekaj obiskov v naselju, sem vesela, da sem se odločila za to in prijetno presenečena, kako so me otroci hitro sprejeli. Tudi učna pomoč, katere se udeležuje že 13 otrok, se mi zdi eden od načinov kako se približati otrokom in njihovemu načinu življenja, saj se v odnosu med izvajalci učne pomoči in otroki postopoma razvija zaupanje in spoštovanje. Kar sem lahko tudi sama že opazila, saj otroci tudi sami prihajajo in prosijo za pomoč pri domačih nalogah in učenju. Ob šolskem delu, pa otroci včasih pripovedujejo tudi o sebi in svojem življenju. Način dela kot sem ga imela možnost spoznati in dejavnosti, ki jih delavke in prostovoljke opravljajo v okviru tega projekta, se mi zdijo eden od pomembnih korakov k sožitju dveh kultur, ki sta si tako zelo blizu, a hkrati zelo daleč.
Tina Pajk, študentka 4. letnika Fakultete za socialno delo